Zřízené výbory

Finanční výbor

Finanční výbor musí být nejméně tříčlenný. Jeho členem nemůže být starosta, místostarosta, tajemník městského úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na městském úřadu. Finanční výbor provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky městyse a plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo městyse.

Členové

Jednací řád finančního výboru

Jednací řád finančního výboru ve formátu PDF k nalezení ZDE.

 

Kontrolní výbor

Kontrolní výbor musí být nejméně tříčlenný. Jeho členem nemůže být starosta, místostarosta, tajemník městského úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na městském úřadu. Kontrolní výbor kontroluje plnění usnesení zastupitelstva městyse a rady městyse, kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a městským úřadem na úseku samostatné působnosti a plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo městyse. O provedené kontrole výbor pořídí zápis, který obsahuje, co bylo kontrolováno, jaké nedostatky byly zjištěny a návrhy opatření směřující k odstranění nedostatků.

Členové

Jednací řád kontrolního výboru

Jednací řád kontrolního výboru ve formátu PDF k nalezení ZDE.

Základní informace

Zastupitelstvo městyse

Zastupitelstvo městyse rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti a je složeno z členů zastupitelstva městyse. Mandát člena zastupitelstva městyse vzniká zvolením. Ke zvolení dojde ukončením hlasování. Člen zastupitelstva městyse vykonává svůj mandát osobně, v zájmu městyse a jeho občanů, řídí se Ústavou a zákony České republiky a není přitom vázán žádnými příkazy. Člen zastupitelstva městyse je povinen zúčastňovat se zasedání zastupitelstva městyse, popřípadě zasedání jiných orgánů městyse, je-li jejich členem, plnit úkoly, které mu tyto orgány uloží, hájit zájmy občanů městyse a jednat a vystupovat tak, aby nebyla ohrožena vážnost jeho funkce.

Členové

Jednací řád zastupitelstva městyse

Jednací řád zastupitelstva městyse ve formátu PDF naleznete ZDE.

Územní plán Městyse Častolovice

ÚZEMNÍ PLÁNOVACÍ DOKUMENTACE 2022 ZMĚNA Č. 1

1 - ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTYSE ČASTOLOVICE

 Grafická část

 Textová část

2 - POSOUZENÍ SEA, NATURA A KRAJINNÉHO RÁZU

ÚZEMNÍ PLÁNOVACÍ DOKUMENTACE 2022

1 - ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTYSE ČASTOLOVICE

 Grafická část

Textová část

ÚZEMNÍ PLÁNOVACÍ DOKUMENTACE 2012

1 - ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTYSE ČASTOLOVICE

(schválen na veřejném jednání ZM dne 21.2.2013)

Grafická část

Textová část

 

 2 - ODŮVODNĚNÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU

Grafická část

Textová část

 

3 - POSOUZENÍ SEA, NATURA A KRAJINNÉHO RÁZU

  • Posouzení vlivu na evropsky významné lokality a ptačí oblasti
  • Vyhodnocení vlivů územního plánu městyse Častolovice na životní prostředí a soustavu Natura 2000
  • Územní plán Častolovice - SEA posouzení

 

TABULKY

Podatelna Městyse

Informace o provozu podatelny a o podmínkách přijímání dokumentů dle vyhlášky číslo 259/2012 Sb. §2, odst. 3, o podrobnostech výkonu spisové služby.

Podatelna přijímá podání v analogové podobě (listinné, obrazové), podaná osobně na podatelně úřadu, nebo poštou. V digitální podobě formou datové zprávy, podané elektronicky do datové schránky nebo na adresu elektronické podatelny úřadu. Na přenosném technickém nosiči osobně na podatelně, nebo poštou (v elektronické podobě na CD nebo USB disku)

 

Adresa pro doručování dokumentů v analogové a digitální podobě na přenosných technických nosičích dat (adresa centrální podatelny)

Městys Častolovice
Masarykova 10
517 50 Častolovice

 

Úřední hodiny podatelny

pondělí: 8:00 - 11:00   13:00 - 17:00 hodin

středa:  8:00 - 11:00   13:00 - 17:00 hodin

pátek:   7:00 - 11:30 hodin

 

Elektronická adresa podatelny

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jednou e-mailovou zprávou zasílejte pouze jedno podání a jeho přílohy. Maximální velikost 1 e-mailové zprávy dodávané na adresu elektronické podatelny zprávy činí 20 MB včetně příloh. Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.

 

Identifikátor datové schránky

sg9a6cf (schránka typu orgán veřejné moci)

Jednou datovou zprávou zasílejte pouze jedno podání a jeho přílohy. Maximální velikost 1 datové zprávy dodávané do datové schránky činí 20 MB včetně příloh (dle §5 vyhlášky 194/2009 Sb.). Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.

 

Další možnosti elektronické komunikace

Uvádíme, že jiné další možnosti elektronické komunikace ve smyslu ust. § 2, odst. 3, písm. e) vyhlášky mimo zde uvedené nepřipouštíme.

 

Přehled dalších datových formátů dokumentů obsažených v datové zprávě, ve kterých přijímáme dokumenty v digitální podobě

Přijímáme dokumenty v digitální podobě v datových formátech stanovených jako výstupní datové formáty nebo formáty dokumentů, které jsou výstupem z autorizované konverze dokumentů obsažených v datové zprávě.

Jedná se o: PDF/A, PNG, TIF/TIFF, JPEG/JFIF, MPEG-2, MPEG-1, GIF, MP2, MP3, WAV, PCM, XML, DTD, ISDOC nebo datový formát, který je v souladu s evropskou normou pro sémantický datový model základních prvků elektronické faktury a syntaxí podle směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2014/55/EU ze dne 16. dubna 2014 o elektronické fakturaci při zadávání veřejných zakázek.

Další datové formáty dokumentů, které přijímáme v digitální podobě: PDF, TXT, RTF, DOC, DOCX, XLS, XLSX, PPT, PPTX, HTML/HTM.

 

Pravidla pro podání na přenosném technickém nosiči dat

Přípustným přenosným technickým nosičem dat je CD/DVD se souborovým systémem ISO9660 nebo USB disk se souborovým systémem FAT16, FAT32 nebo NTFS. Na jednom technickém nosiči dat smí být pouze jedno podání a jeho přílohy. (max. velikost 1 zprávy je 20 MB včetně příloh). Akceptované datové formáty pro podání na přenosném technickém nosiči dat jsou totožné s přijímanými datovými formáty dokumentů obsažených v datové zprávě dle předchozího bodu.

Způsob nakládání s datovými zprávami, u kterých byl zjištěn výskyt chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na informacích zpracovávaných veřejnoprávním původcem (dále jen "škodlivý kód")

Při zjištění výskytu chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na zpracovávaných informacích a nepodaří-li se ve spolupráci s odesílatelem vadu odstranit, nebude tato datová zpráva dále zpracovávána.

 

Důsledky vad dokumentů

Při doručení neúplného nebo poškozeného dokumentu a nepodaří-li se ve spolupráci s odesílatelem tuto vadu odstranit, nebude tento dokument dále zpracováván.

 

Dotazy týkající se provozu podatelny zasílejte na elektronickou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., popř. volejte na telefonní č. 494 323 911

 

Seznam oprávněných zaměstnanců epodatelny

Michaela Ehlová 

CzechPoint a Datové schránky

 Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál 

Czech PointProjekt, jehož cílem je zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti musí občan často navštívit několik úřadů k vyřízení jednoho problému. Czech POINT slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala data ne občan“.

Cílem projektu Czech POINT je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho universálního místa, kde je možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů. Jde tedy o maximální využití údajů ve vlastnictví státu tak, aby byly minimalizovány požadavky na občany.

Projekt Czech POINT přináší značné ulehčení komunikace se státem. V některých situacích stačí dojít pouze na jeden úřad. V konečné fázi projektu by občan mohl své záležitosti vyřizovat i z domova prostřednictvím internetu.

Co poskytuje Czech POINT:

Upozornění

Výpisy, které získáte na kontaktních místech Czech POINT jsou primárně určeny pro použití na území České republiky. Použití listin v zahraničí se řídí různými pravidly a v případě, že budete pro vaší listinu vyžadovat tzv. superlegalizaci nebo apostilizaci, je nutné získat jí u vlastníka dané agendy (např. výpis z KN na příslušním katastrálním pracovišti, výpis z RT přímo na Rejstříku trestů).

Zdroj informací : http://www.czechpoint.cz

 

Datové schránky 

Datové schránky

Datové schránky zásadně mění díky informačním technologiím způsob doručování (přijímání a podávání) úředních dokumentů. Pomocí datových schránek je možné zasílat dokumenty v elektronické podobě orgánům veřejné moci a také je takto od nich přijímat. Tento způsob komunikace – prostřednictvím datových schránek – nahrazuje klasický způsob doručování v listinné podobě, protože zákon o datových schránkách zrovnoprávňuje papírovou a elektronickou verzi zasílaného dokumentu. Orgánům veřejné moci a určitým skupinám právnických a podnikajících fyzických osob jsou datové schránky zřízeny automaticky ze zákona, všem ostatním na základě jejich žádosti. Cílem datových schránek je efektivnější – tedy rychlejší, levnější a spolehlivější veřejná správa, což pozitivně pocítí každý občan.

Výhody datových schránek

Zřízení i používání datové schránky je pro komunikaci s úřady zdarma, tudíž neplatíte za poštovné.

Většinu úředních písemností obdržíte do datové schránky. Výjimku představují dokumenty, které technicky nelze zasílat datovou zprávou nebo případy, kdy konkrétní právní předpis vyžaduje jiný způsob doručení.

Můžete komunikovat s úřady přes internet z pohodlí domova nebo z jakéhokoli místa na světě. Nejste omezeni úřední dobou úřadu ani otvírací dobou a vzdáleností od pošty.

Elektronická komunikace je rychlejší než tradiční postupy. Zpráva odeslaná úřadu se považuje za doručenou již v okamžiku dodání do datové schránky orgánu veřejné moci – tedy prakticky hned, kdy jí odešlete.

Datové zprávy nabízí lepší důkazní prostředky, protože odeslanou zprávu si můžete uložit a kdykoli prokázat, co jste přesně úřadu poslali. Oproti tomu z podacího lístku (k doporučené zásilce) nevyčtete, co bylo obsahem dopisu.

Vaše záležitosti můžete snadno svěřit jiné osobě, které důvěřujete. Pověřené osoby mohou mít též přístup k Vám dodaným datovým zprávám a mohou za Vás i zprávy posílat. Vám i tak zůstává možnost kontroly, protože jak doručené, tak i odeslané zprávy zůstávají ve schránce po dobu 90-ti dnů.

S přístupovými údaji k datové schránce se můžete přihlásit do informačních systémů sociální i finanční správy. Tam naleznete důležité údaje o stavu svých účtů důchodového a sociálního pojištění, daňových povinností atd. A samozřejmě můžete pomocí datové schránky i podávat všechna povinná přiznání. Viz eportal.cssz.cz a www.daneelektronicky.cz.

Výpisy z veřejných i neveřejných rejstříků a registrů získáte zdarma do své datové schránky, zatímco za jejich papírové vyhotovení byste jinak museli platit nemalé poplatky. Více viz CzechPOINT@home.

Pokud si povolíte příjem Poštovních datových zpráv (PDZ), mohou Vám do datové schránky zasílat písemnosti i soukromoprávní subjekty, jako jsou například banky, pojišťovny, dodavatelé energií apod. Poštovní datové zprávy můžete také soukromoprávním subjektům (fyzické, podnikající fyzické a právnické osoby) ze své datové schránky posílat. Pozn.: tato možnost je zpoplatněná, viz stránky o PDZ.

Zdroj: https://www.datoveschranky.info

Základní informace

  

Identifikační údaje
Doručovací adresa Městys Častolovice
Masarykova 10
517 50 Častolovice
IČO 00274780
DIČ CZ00274780
Číslo účtu

1240135339/0800

2628571/0100

260764680/0300

Elektronická podatelna Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Identifikátor datové schránky sg9a6cf

   

Pracovní doba
Pondělí 7:30 - 11:30 12:30 - 17:00
Úterý 6:30 - 11:30 12:30 - 15:00
Středa 7:30 - 11:30 12:30 - 17:00
Čtvrtek 6:30 - 11:30 12:30 - 15:00
Pátek 6:30 - 12:00 -

   

Úřední hodiny - pro veřejnost
Pondělí 8:00 - 11:00 13:00 - 17:00
Středa 8:00 - 11:00 13:00 - 17:00
Pátek 7:00 - 11:30 -

 

Ing. Zdeněk Praus - starosta 
Telefon 736 761 998
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Bc. Miloš Tichý - uvolněný místostarosta 
Telefon 602 104 632
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Tomáš Hovorka - uvolněný místostarosta 
Telefon 778 545 822
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Michaela Ehlová - podatelna, asistentka Úřadu městyse Častolovice
Telefon 778 545 821
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  

Barbara Hojná - pokladna, místní poplatky, evidence obyvatelstva, správa hřbitova, vidimace a legalizace, kácení dřevin, Czech POINT 
Telefon 773 072 119
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Kristýna Hartmanová - ekonomický úsek
Telefon 773 758 212
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Adéla Bašová - knihovnice 
Telefon 778 764 703
Email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

David Konvalinka - správce budov místního hospodářství 
Telefon 773 789 859

 

Petr Kopecký – vedoucí místního hospodářství
Telefon 724 840 738

Povinně zveřejňované informace - Informace dle zákona č.106/1999 Sb.

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

 

1. Oficiální název

Městys Častolovice
Masarykova 10
517 50 Častolovice

 

2. Důvod a způsob založení

Zákon o obcích č.128/2000 Sb. S účinností od 10. října 2006 ustanovil Parlament České republiky předseda Poslanecké sněmovny Ing. Miloslav Vlček obec Častolovice v Královéhradeckém kraji městysem. 
Městys pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. (zák.128/2000 Sb., § 2 odst. 2)

Městys spravuje své záležitosti samostatně (dále jen samostatná působnost). Při výkonu samostatné působnosti se městys řídí zákony a obecně závaznými právními předpisy vydanými ústředními orgány k jejich provedení. Město v samostatné působnosti zajišťuje ve svém územním obvodu hospodářský, sociální a kulturní rozvoj, ochranu a tvorbu zdravého životního prostředí, s výjimkou těch činností, které jsou zvláštními zákony svěřeny jiným orgánům jako výkon státní správy.

Městys dále vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony (dále jen přenesená působnost). Při výkonu přenesené působnosti se městys řídí zákony a ostatními obecně závaznými předpisy a v jejich mezích usneseními vlády a směrnicemi ústředních orgánů státní správy.

 

3. Organizační struktura

Uvedena v přiloženém dokumentu.

 

4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa
Městys Častolovice
Masarykova 10
517 50 Častolovice

  

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Městys Častolovice
Masarykova 10
517 50 Častolovice

  

4.3 Pracovní doba
Pondělí 7:30 - 11:30 12:30 - 17:00
Úterý 6:30 - 11:30 12:30 - 15:00
Středa 7:30 - 11:30 12:30 - 17:00
Čtvrtek 6:30 - 11:30 12:30 - 15:00
Pátek 6:30 - 12:00 -

 

4.3 Úřední hodiny
Pondělí 8:00 - 11:00 13:00 - 17:00
Středa 8:00 - 11:00 13:00 - 17:00
Pátek 7:00 - 11:30 -

 

4.4 Telefonní čísla 
Ing. Zdeněk Praus - starosta 736 761 998
Bc. Miloš Tichý - uvolněný místostarosta 602 104 632
Tomáš Hovorka - uvolněný místostarosta 778 545 822
Kristýna Hartmanová 773 758 212
   
Barbara Hojná - referentka 773 072 119
Michaela Ehlová - referentka

494 323 911
778 545 821

 

4.5 Číslo faxu
neexistuje

 

4.6 Adresa internetové stránky
www.ou-castolovice.cz

 

4.7 Elektronická adresa podatelny
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

4.8 Další elektronické adresy 
Ing. Zdeněk Praus - starosta  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Bc. Miloš Tichý - uvolněný místostarosta  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tomáš Hovorka - uvolněný místostarosta  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kristýna Hartmanová  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Bc. Hana Jedlinská Dis.  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Barbara Hojná  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Michaela Ehlová  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

5. Případné platby můžete poukázat

94-219571/0710 - ČNB 

2628571/0100 - Komerční banka a. s.  

1240135339/0800 - Česká spořitelna a. s.

260764680/0300 - ČSOB a. s.

 

6. IČO

00274780

 

7. DIČ

CZ00274780

 

8. Dokumenty

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

8.2 Rozpočet

 

Rozpočet 2017

 

 

9. Žádosti o informace

Kdo může o informace zažádat?

Žadatelem o informace je každá fyzická i právnická osoba.

 

Jak a kde lze informace získat?

Žádosti o informace se podávají ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

 

Písemná žádost v listinné podobě musí být zaslána na adresu: 
Městys Častolovice
Masarykova 10
517 50 Častolovice

 

Elektronicky podaná žádost musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo prostřednictvím datové schránky sg9a6cf.
V případě osobního podání musí být žádost doručena na podatelnu městyse.

 

Informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím se rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, tzn.:

  • obsah písemného záznamu na listině
  • záznam uložený v elektronické podobě
  • zvukový záznam
  • obrazový záznam
  • audiovizuální záznam

Informací není počítačový program.

 

Lhůty pro vyřízení žádosti:
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti 
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti úřadu městyse či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu úřadu městyse (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

 

10. Příjem žádostí a dalších podání

Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, písemně, prostřednictvím telekomunikačního zařízení. Ústní žádosti, na které není vyžadována písemná odpověď, se neevidují. Ústní žádosti, na které je vyžadována písemná odpověď, evidují příslušní pracovníci, kterých se příslušná žádost týká. Žadatelem pro účel zákona číslo 106/1999 Sbírky je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci. Písemná žádost je doručena městskému úřadu městyse Častolovice, kde je zaevidována na podatelně a postoupena příslušnému odboru nebo pracovníkovi, který žádost vyřídí. Žádost je podána dnem, když byla zaevidována na podatelnu.

Příjem žádostí a dalších podání je možné ústně (na úřadě městyse Častolovice Masarykova 10, telefonicky na čísle 494 323 911), písemně (na úřadě městyse Častolovice Masarykova 10), elektronicky ( na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. )

 

11. Opravné prostředky

Opravné prostředky proti rozhodnutí, vydaného Úřadem městyse Častolovice se podávají ve lhůtách a způsobem stanoveným zvláštními předpisy (např. zák. č. 500/2004 Sb., správní řád). Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Způsob odvolání a jeho obsah:
•    odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu úřadu městyse 
•    odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 
O odvolání rozhoduje:
•    zastupitelstvo městyse - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce 
•    krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

 

12. Formuláře

Budou doplněny.

 

13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací

 

14. Předpisy

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

  • Zákon číslo 1/1993 Sbírky, Ústava České republiky, ve znění pozdějších ústavních zákonů 
  • Usnesení předsednictva ČNR číslo 2/1993 Sbírky, o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky, ve znění ústavního zákona 
  • Zákon číslo 309/1999 Sbírky, o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 101/2000 Sbírky, o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 128/2000 Sbírky, o obcích, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 129/2000 Sbírky, o krajích, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 312/2002 Sbírky, o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 314/2002 Sbírky, o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 132/2000 Sbírky, o změně a zrušení některých zákonů souvisejících se zákonem o krajích, zákonem o obcích, zákonem o okresních úřadech a zákonem o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 320/2002 Sbírky, o změně a zrušení některých zákonů v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 500/2004 Sbírky, Správní řád, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 82/1998 Sbírky, o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem, ve znění pozdějších předpisů 
  • Vyhláška číslo 388/2002 Sbírky, o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem a správních obvodů obcí s rozšířenou působností, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 512/2002 Sbírky, o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávních celků 
  • Zákon číslo 106/1999 Sbírky, o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 634/2004 Sbírky, o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 337/1992 Sbírky, o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 40/1964 Sbírky, Občanský zákoník, ve znění pozdějších přepisů 
  • Zákon číslo 3/1993 Sbírky, o státních symbolech České republiky, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 352/2001 Sbírky, o užívání státních symbolů České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 552/1991 Sbírky, o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů 
  • Zákon číslo 239/2000 o integrovaném záchranném systému 
  • Zákon číslo 238/2000 o hasičském záchranném sboru 
  • Ústavní zákon číslo 110/1998 o bezpečnosti České republiky 
  • Zákon číslo 227/2000 Sbírky, o elektronickém podpisu 
  • Zákon číslo 240/2000 Sbírky o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon) 
  • Zákon číslo 241/2000 Sbírky o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a o změně některých souvisejících zákonů 
  • Nařízení vlády 462/2000 Sbírky k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon) 
  • Vyhláška MV číslo 380/2002 Sbírky k přípravě a provádění úkolů ochrany obyvatelstva 
  • Zákon číslo 119/1999 Sbírky o ozbrojených silách České republiky 
  • Zákon číslo 222/1999 Sbírky o zajišťování obrany ČR, ve znění pozdějších předpisů a novelizací 
  • Zákon číslo 585/2004 Sbírky o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), ve znění pozdějších předpisů a novelizací 
  • Zákon číslo 412/2005 Sbírky o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti

14.2 Vydané právní předpisy

 

15. Úhrady za poskytování informací

15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací 

Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad nebylo dosud vydáno.

 

16. Licenční smlouvy

16.1 Vzory licenčních smluv

V současné době úřad Městyse Častolovice neposkytuje žádné vzory licenčních smluv.

16.2 Výhradní licence

V současné době úřad Městyse Častolovice neposkytuje žádné výhradní licence.

 

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

 

18. Ostatní

Koncept Krizové karty obce je definován těmito atributy:

- karta přestavuje nástroj pro plnění některých úkolů vyplývajících z § 15 odst. 4 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, konkrétně „Obecní úřad seznamuje právnické a fyzické osoby v obci s charakterem možného ohrožení, s připravenými záchrannými a likvidačními pracemi a ochranou obyvatelstva.“

- karta byla navrhována jako podklad pro případ řešení krizové situace v obci,

- v kartě je snaha minimalizovat množství telefonních čísel z důvodu krátkodobé aktuálnosti těchto dat (na základě požadavku lze telefonní čísla doplnit),

- v kartě je uvedeno 8 typů nebezpečí, u kterých lze dle multikriteriální analýzy rizik očekávat vyhlášení krizového stavu pro část nebo celé území kraje,

- kapitoly "Evakuace, nouzové ubytování ..." a "Služby pro řešení krizových situací ..." jsou koncipovány pro případ, kdy obec není schopna v rámci svého území a blízkého okolí zajistit dostatečné síly a prostředky pro řešení krizové situace

Vyhlášky, nařízení

Obecně závazné vyhlášky

OZV 2025

OZV č. 1/2025 o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci

 

OZV 2023

OZV č. 1/2023 o místním poplatku ze psů

OZV č. 2/2023 o místním poplatku ze vstupného

OZV č. 3/2023 o místním poplatku za užívání veřejného prostranství

OZV č. 4/2023 o místním poplatku z pobytu

OZV č. 5/2023 o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci

OZV, kterou se mění obecně závazná vyhláška č. 5/2023 o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci

 

OZV 2021

Obecně závazná vyhláška č. 1/2021, o místním poplatku z pobytu

Obecně závazná vyhláška č. 2/2021, o stanovení obecního systému odpadového hospodářství

Obecně závazná vyhláška č. 3/2021, o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci

Obecně závazná vyhláška č. 4/2021, o zákazu konzumace alkoholických nápojů na veřejném prostranství 

Obecně závazná vyhláška č. 5/2021, o nočním klidu

 

OZV 2020 

Obecně závazná vyhláška č. 1/2020, o místním poplatku ze psů

Obecně závazná vyhláška č. 2/2020, kterou se ruší obecně závazná vyhláška č. 4/2010

Obecně závazná vyhláška č. 3/2020, kterou se ruší obecně závazná vyhláška č. 5/2010

Obecně závazná vyhláška č. 4/2020, o místním poplatku za užívání veřejného prostranství

Obecně závazná vyhláška č. 5/2020, o místním poplatku ze vstupného

Obecně závazná vyhláška č. 6/2020, o místním poplatku z pobytu

 

OZV 2019

Obecně závazná vyhláška č. 1/2019, o regulaci používání zábavní pyrotechniky

 

OZV 2017

Obecně závazná vyhláška č.1/2017, o zákazu konzumace alkoholických nápojů na VP

Obecně závazná vyhláška č.2/2017, o nočním klidu

Obecně závazná vyhláška č.3/2017, o zákazu kouření a používání elektr. cigaret na VP

Obecně závažná vyhláška městyse Častolovice č. 4/2017

 

OZV 2009

Obecně závazná vyhláška č.4/2009, kterou se stanovují pravidla pro pohyb psů na veřejných prostranstvích v městysi Častolovice

 

OZV 2007

Obecně závazná vyhláška městyse Častolovice č.1/2007, o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na jejím katastrálním území

 

Nařízení

 

Nařízení č. 1/2016, o zákazu podomního a pochůzkového prodeje na území městyse

 

Směrnice

Směrnice k ochraně osobních údajů v kamerovém systému

Vnitřní směrnice č. 4 pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu

 

Požární bezpečnost

 

Požární řád
Příloha č.1 - požární poplachový plán
Příloha č.2 - jednotka sboru dobrovolných hasičů městyse, kategorie, početní stav a vybavení
Příloha č.3 - přehled zdrojů vody, čerpacích stanovišť a směr příjezdu k nim, hydrantová síť

Nařízení hejtmana Královéhradeckého kraje ( požární ochrana v budovách zvláštního významu, zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požáru, zabezpečení požární ochrany při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob)

Nařízení vlády o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv

 

Ostatní

Ceník za nájem hrobového místa

Řád veřejného pohřebiště (hřbitovní řád)

Provozní řád Kulturního zařízení sálu U Lva